Društvo internih revizora je u ponedeljak, 09. juna. 2025. godine, uspešno održalo prvi vebinar namenjen internim revizorima. Cilj vebinara bio je da se učesnicima prenese praksa u pružanju savetodavne usluge na uspostavljanju sistema Finansijskog upravljanja i kontrole kod korisnika javnih sredstava i ukaže na njen značaj.
Interni revizori mogu korisniku javnih sredstava dati nezavisne i objektivne savete u procesu uspostavljanja i ažuriranja sistema finansijskog upravljanja i kontrole (FUK), bez preuzimanja upravljačke odgovornosti. Organizovanjem obuka za rukovodstvo i radnu grupu za FUK interni revizori doprinose izgradnji kapaciteta i jačanju sistema.
Značaj pružanja savetodavne usluge na uspostavljanju FUK-a kod korisnika javnih sredstava je obostran:
✅Interni revizori bolje upoznaju korisnika javnih sredstava i stiču dublji uvid u postojeće organizacione procese, što doprinosi kvalitetnijem planiranju i sprovođenju budućih revizorskih angažmana.
✅Korisnik javnih sredstava uspostavlja sistem uz istovremnu edukaciju rukovodstva (rukovodioca i članova radne grupe za FUK) koje aktivno učestvuje u revizorskom angažmanu kroz izradu odgovarajuće dokumentacije na uspostavljanju sistema i stiče osnovna znanja o načinu ažuriranja istog.
✅Jača se poverenje korisnika javnih sredstava u internu reviziju i podiže njen ugled – interna revizija se pozicionira kao partner u unapređenju upravljanja kod korisnika javnih sredstava.
Učesnici su upoznati sa praksom pružanja savetodavne usluge na uspostavljanju FUK-a čime su stekli znanja koja im omogućavaju da samostalno pruže ovu savetodavnu uslugu u skladu sa Smernicama za obavljanje savetodavnih usluga.
Učešće na ovom vebinaru je internim revizorima obezbedilo tri boda u skladu sa Pravilnikom o kontinuiranom stručnom usavršavanju ovlašćenih internih revizora u javnom sektoru (”Službeni glasnik RS”, broj 15/2019).
Prema ocenama učesnika, vebinar je bio koristan i većina bi ga preporučila kolegama.
Zahvaljujemo se svima na učešću i nadamo se uspešnom nastavku saradnje.