Друштво интерних ревизора је у понедељак, 09. јуна. 2025. године, успешно одржало први вебинар намењен интерним ревизорима. Циљ вебинара био је да се учесницима пренесе пракса у пружању саветодавне услуге на успостављању система Финансијског управљања и контроле код корисника јавних средстава и укаже на њен значај.
Интерни ревизори могу кориснику јавних средстава дати независне и објективне савете у процесу успостављања и ажурирања система финансијског управљања и контроле (ФУК), без преузимања управљачке одговорности. Организовањем обука за руководство и радну групу за ФУК интерни ревизори доприносе изградњи капацитета и јачању система.
Значај пружања саветодавне услуге на успостављању ФУК-а код корисника јавних средстава је обостран:
✅Интерни ревизори боље упознају корисника јавних средстава и стичу дубљи увид у постојеће организационе процесе, што доприноси квалитетнијем планирању и спровођењу будућих ревизорских ангажмана.
✅Корисник јавних средстава успоставља систем уз истовремну едукацију руководства (руководиоца и чланова радне групе за ФУК) које активно учествује у ревизорском ангажману кроз израду одговарајуће документације на успостављању система и стиче основна знања о начину ажурирања истог.
✅Јача се поверење корисника јавних средстава у интерну ревизију и подиже њен углед – интерна ревизија се позиционира као партнер у унапређењу управљања код корисника јавних средстава.
Учесници су упознати са праксом пружања саветодавне услуге на успостављању ФУК-а чиме су стекли знања која им омогућавају да самостално пруже ову саветодавну услугу у складу са Смерницама за обављање саветодавних услуга.
Учешће на овом вебинару је интерним ревизорима обезбедило три бода у складу са Правилником о континуираном стручном усавршавању овлашћених интерних ревизора у јавном сектору (”Службени гласник РС”, број 15/2019).
Према оценама учесника, вебинар је био користан и већина би га препоручила колегама.
Захваљујемо се свима на учешћу и надамо се успешном наставку сарадње.